Már csak kettő maradt

Már csak kettő fénykép maradt a közös albumunkból, melyek valahogy mindig is kedvesek voltak számomra, talán ezért sem dobtam ki a hullazsákba összerakott többi emlékkel.

Egyik este vacsora után leültem egy pohár 18 éves single malt whisky-vel a kanapéra és nem csináltam mást, mint bámultam a cserépkályhában égő tüzet, ahogy a parázsló hasábok fellobbantják a frissen rádobott akác törzseket. Két hónap eltelte óta ez lesz az első este, amikor végre nem fagyoskodva kell majd ágyba bújnom, hanem a cserépkályha melege mellett hajthatom álomra a fejem. Ott ültem egy sámlin és csak kortyolgattam a finom nedűt, ami valahogy mindig egy régi kollégámat juttatja eszembe, aki megismertette megszerettette a whisky-k és a whisky ivás rejtelmeit. De most valahogy ezt a gondolatot azonnal kiverte a fejemből a két megmaradt fénykép, ahogy véletlenül a szekrényre pillantottam. Enyhe derékfájdalommal feltápászkodtam a kanapéról - fárasztó napon voltam túl - hogy, még egy utolsó pillantást vessek rájuk. Hirtelen felvillantak az emlékképek melyek már nem fájtak annyira, mint egy éve, nap mint nap. Azon gondolkodtam, hogy mennyi energia volt eljutni odáig, amíg ezek a fényképfelvételek elkészültek. Mennyire éreztem azt a meleg, folyton áramló és égető melegséget, amit most már csak a cserépkályhában lobogó hasábok próbálnak utánozni. Persze, ez nem ugyan az...ez a meleg nem belülről jön, nem járja át teljes testem, csak kívül, a felszínen próbálja a melegség érzetét kelteni. Mindegy is, szombat este van és amúgy is -8 fok van odakint vagy -9, sőt éjszaka lehet, hogy már havazni is fog. Az akác gyorsan elég, nem sok parazsa van, szinte minden csak hamu. Először csak mint kósza gondolat futott át rajtam, aztán a következő pillanatban már azon kaptam magam, hogy  képek közül az egyiket ráhajítom a parázsló hasábokra. Aszta...ilyet eddig csak a nyálas, csöpögős, amcsi romantikus filmekben láttam, tudod, az olyan filmekben amiben a  tuti csajok és tuti pasik hülye telefonszáma 555-el kezdődik. Kapcsolatunk rövidke ideje alatt minden héten kedden és csütörtökön a különböző kereskedelmi tévécsatornák egyikén kellett kötelező jelleggel megnéznünk, aztán az ismétlést és az ismétlés ismétlését is. Nem rosszallásként említettem mindezt, csak mint tényt próbáltam előtérbe helyezni...Hűűűűű...bakker, mekkora lánggal tud égni egyetlen egy kis kép is...de durva...pontosan, és tökéletesen szimbolizálva a letűnt kapcsolatunkat. Először lassan, csak pár lángocska kezdte nyaldosni jobbról és balról a kép közepe felé haladva. Aztán egyszer csak minden látható jel nélkül olyan hevesen lobbant fel, mintha a kéményen keresztül a szabadba akarná kilövellni az egész lángcsóvát...nem tart sokáig, mint ahogy a kapcsolatunk sem...aztán hirtelen a következő pillanatban már nem is volt ott semmi...nem tudtam volna megmondani melyik volt a fényképünk hamuja és melyik az akác hasábé. Valahogy egybeolvadt az egész. Döbbenet. Annyira megdöbbentem, hogy gyorsan töltöttem még egy pohár whisky-t, amit már nem kortyolgatva, ízlelgetve fogyasztottam el, hanem bedobtam, mint egy alkesz aki reggel remegő kézzel ébred,  elvonási tünetei oly fájdalmasak, hogy csak a célirányosan bedobott kétdekás rövid segít rajta...

..végre, egész nap erre az SMS-re vártam Évától,  aki annyira kedves és vicces velem, s olyan dolgokat lát bennem ami még engem is meglep. Fogtam a megmaradt utolsó közös képünket, és oda se nézve behajítottam a tűztérbe, lezártam a kályhát, felöltöztem, átmentem a szomszédos utcába Évához, és óriásit szeretkeztünk.

 

forrás: innen

A bejegyzés trackback címe:

https://risingpoetry.blog.hu/api/trackback/id/tr411987468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Köszöntelek

 

"Kereshetsz vidám perceidben,
 Elrejtve ott vagyok örömödben, 
 Megláthatsz szomorú napjaidban,
 Ott vagyok színtelen sóhajodban"

 

 Rising Poetry - Gróf Tamás

 

 

rp_pajer_vajk_monika.jpg

Egy lehetőség

 

 

Ha hirdetnél vagy reklámoznád
terméked az oldalon, írj bátran:

risingpoetry (kukac) gmail.com


Az oldalon található írások
haszonszerzés céljából
nem másolhatók
!
Médiában történő
megjelenítéshez
a szerző engedélye
szükséges.

(Gróf Tamás)

Kapcsolat: risingpoetry kukac gmail.com
https://www.risingpoetry.hu/

Facebook megosztások

DC - A CSOKOLÁDÉ ÉS ÉN

 

"Már az első találkozás élménnyé válik, ujjaid közt a fekete szépség, ajkaidhoz érve, roppanós külsejével, harapásra csábít. Ajkaidon fekete csókja, éltető erő, legbelső vágyaid ismerő, akár egy csábító szerető. Darabkái nyelveden olvadva, ízlelőbimbóid hullámvasútjára váltottak jegyet, a második falattól végre behunyod a szemed. Elvarázsol egyedi íze, a fellegekbe juttat, behunyt szemeddel látod, nincs más ilyen élmény, ami felkorbácsol és egyben nyugtat. Az utolsó falatka, is lassan elmerül benned, szemed kinyitva a dobozt keresed,  legszívesebben eldugnád mindenki elől, tudva, ez az élmény feledésbe sosem merül."

Éld át a te is a Dantonie Chocolate élményt, egy falat boldogság, csak karnyújtásnyira tőled.

 

bonbon03.jpg

 

 

süti beállítások módosítása